BASIN AÇIKLAMASI 65

Tarih: 23.07.2009

YÖK’ün üniversitelere girişte uygulanan katsayıyla ilgili değişiklik kararının gerisinde İmam Hatip okullarının sayısal ve niteliksel açıdan taşıdığı ciddi sorunlar yatmaktadır. İmam Hatip okullarının ve buralarda okuyanların sayısı, ülkenin imam ve hatip gereksinimini kat kat aşan boyutlardadır. Bu okullara kız öğrencilerin de alınması ayrı bir gariplik olarak varlığını sürdürmektedir. Çünkü kız öğrencilerin, mezun olduklarında ne imam, ne de hatip olma olanakları yoktur.

Ayrıca bu okullar, aydınlık bilgilerle donanmış din adamı yetiştirmenin çok uzağında bir sözde eğitim programının karanlığına gömülmüşlerdir. Genç beyinlere anlamını bilmedikleri metinleri ezberletmek, yalnızca bilime ve Atatürkçülüğe değil, aynı zamanda İslamiyet’in temel ilkelerine de aykırı bir uygulamadır.

Bu gibi okullardan mezun olanlara her türlü yüksek okulun kapısını açmakla, eğitimin yaygınlaştırılmış olacağı içi boş bir iddiadır. Eğitimde eşitlik, herkese parasız eğitim olanakları sağlayarak yaygınlaşır. Gerçek din eğitimi, bir önkoşul olarak bilimin ışığıyla aydınlanmış kafa ve yürek sahibi gençlerin yetiştirilmesini gerektirir.

Bir yandan eğitim kurumlarını ticarethaneye çevirerek, diğer yandan yoksul kitlelerin çocuklarını anlamını bilmedikleri Arapça metinleri papağan gibi tekrarlamaya zorlayarak ya da sakal ve türban aldatmacasıyla oyalayarak eğitim yaygınlaştırılmış olmaz.
 

    Prof. Dr. Alpaslan IŞIKLI
TÜMÖD Genel Başkanı